Kvarnerska izvidnica 2013

skakavac small

I dođoh ja u brda iznad RIjeke. Bez nekog jasnog plana i cilja. Doteglio sam bicikle, odlučio samo koje dane ću voziti i pozvao drugare da ponešto odvezemo zajedno. Nevjerojatno, ali istinito, na kraju sam sve osim zadnjeg dana i paradne vožnje vozio sam. Zašto je to tako, teško je reći. Biće da je nešto u zraku (olitiga: ne perem se), pa se nitko ne želi voziti sa mnom. :)

Ideja je bila istražiti nešto novih i utvrditi nešto starih cesta. Iako sam ozbiljno razmatrao i smucanje po Sloveniji u okolici, nisam se otisnuo u tom smjeru (ovaj put). Po googlu mi se čini da su neke od onih malo prilaznih lokalnih cesti možebitno i makadami, a ne buše mi se gume bez prijeke potrebe.

Umjesto toga sam kvarnersku izvidnicu začinio uskocima u Istru uz nezaobilaznu Učku. Nema baš puno opcija za uletjeti u Istru, ako eliminirate tunel Učka i Sloveniju. Jedna opcija su Mune, druga je preko Učke, a treća je Plomin i priobalje.

Vozio sam jedan dan, a drugi dan odmarao i družio se. I tako naizmjenice. To se pokazalo kao dobitna kombinacija u kojoj se u nekoliko vožnji može sasvim pristojno izgaziti poveće područje.

Pa, krenimo redom:

1. Dupla Učka s ledom

Krenulo je tradicionalno sa Učkom. Valjalo je Kuoti pokazati što je čeka iz dana u dan. :)

Krenuo sam prije sedam sati ujutro da izbjegnem najveće sunce i vratim se u neko pristojno vrijeme. Ovo je za rezultat imalo i friških 12 stupnjeva ujutro, ali su zato usponi po Učki bili temperaturno vrlo ugodni.

Dosad sam iz Šapjana na Učku išao uvijek iz Matulja, pa sam sad odlučio produžiti dole do Ičića (26km od Šapjana) odakle kreće uspon sa razine mora. Sa više strana sam čuo kako je uspon iz Ičića teži od onog iz Matulja. prošao sam nedavno obadva i ne mogu reći da je iz Ičiča nešto bitno teže. Istina je da ima par strmijih rampi, ali meni je taj uspon vrlo lijep i kad ulovite sunčan dan rano ujutro, možete samo fućkati od sreće sa svakim slijedećim zaveslajem pedala.

Na Poklonu sam produžio preko prijevoja najprije na istarsku stranu da tih strmih nešto manje od 5km riješim dok je svježe. Istarska strana uspona na Učku slovi kao neki bauk, ali uvjeravam vas (po tko zna koji put) da nije. Prosječni nagib na tih 5km je 9%. Da, postoji nekoliko rampi koje su strmije od toga, ali ako ja u svojoj trenutno odebljanoj fazi na prijenosu 39/25 mogu odvesti većinu tog uspona iz sica, to ne može biti  bauk ni da ga ponijem vozite. Pri kraju uspona je izvor Josipa drugog, napravljen za vrijeme Austro-Ugarske i dan danas je spas za znojna čela i suha nepca.

Konačnih 6km od prijevoja do Vojaka prolazi u veselom vrtuckanju. Dan je lijep, nije prevruće, kotači se vrte, a kilometri idu.

Na Vojaku srećem druga Klicova sasvim slučajno. Spuštamo se zajedno do Matulja, čak dogovaramo možebitno neko vozanje za dva dana, ali to se nije dogodilo zbog tehničko-komunikacijskih razloga.

Današnji rezime je 97km i 2190m uspona.

kvarner 1 small

2. Juriš na Platak

Cesta za Klanu je mamila da se istraži, kao i spoj na Čavle. Tako je današnji dan završio upadom na grobničko polje po jebačkoj buri koja je udarala u prsa da se nije moglo preko 20km/h bez samoubilačkih sklonosti.

Iako sam Platak stavio kao opciju, dosta brzo sam došao na grobničko polje preko Trnovice i predivnih brda. Bio sam raspoložen i malo bure me nije moglo spriječiti u namu, pa čak ni fulavanje na raskrižju kad sam umalo otišao u Čavle. Cesta za Platak je službeno zatvorena za promet zbog radova na proširenju iste, ali biciklom možete uredno do doma na Platku, a autom ako ste baš jako navalili.

Manja zavrzlama je bila još uvijek tinjajući netom ugašeni požar iznad Platka koji je nosio dim na cestu po kojoj sam vozio. Nije mi se to sviđalo jer bi se po buri požar moga oponovo rasplamsati i proširiti vrlo brzo, a nekako nisam zamislio današnji dan kao imitacija prepečenog ćevapa.

Zato nisam gubio previše vremena. Izmarisao sam Platak bez romantike (samo bubanje :)) i - trk dole. Činilo mi se u povratku da na istom dijelu sad ima više dima nego prije, ali kad sam prošao liniju te dimljene zone, odmah mi je bilo lakše. Na spustu je trebalo jako paziti zbog nepredvidivih udara bure. Nisam se usudio dole ići preko 30 km/h na vjetru izloženim dijelovima da me neki svirepi udar vjetra ne baci u jendek.

Ali sam zato niz grobničko polje nazad klizio preko 40 km/h bez da sam vrtio pedale.

Kući sam se vratio istim putem. Uspon preko Trnovice je kraći nego što izgleda na spustu u suprotnom smjeru.

Sve skupa 110km 1770m uspona.

kvarner 2 small

3. Upad u Istru

U nedostatku zajedničke vožnje na Hreljin i Fužine o kojoj je bilo riječi prije nego je jedan protagonist potrgao sajlu prednjeg mjenjača, a drugi dekretom dobio zaduženje da taj dan sjedi i jede krmenadle umjesto da vrti vlastite, otisnuo sam se ponovo u smjeru Muna i u Istru.

Znao sam da ako dobacim do Lupoglava imam samo jednu opciju: ponovo istarsku stranu Učke. Opciju preko Plomina sam u startu precrtao, a znao sam da mi se neće dati iz Lupoglava vraćati istim putem u Mune i Šapjane.

Cesta koja od Vodica vodi preko Dana i Trstenika za Lupoglav je predivna iako je totalna šiksa. Ne samo da nisam sreo nijedan auto skoro do samog Lupoglava, nego su i sela po putu izgledala potpuno napuštena. Jedino sam u Danama vidio par čiča u birtiji kojima sam mahnuo. Signal za telefon je također rijetka biljka u tim usjecima, pa nemojte računati da ćete pisati SOS po Facebooku ako zaglavite. ;)

I tako sam se nakon 70km u nogama ponovo našao pred usponom na istarsku stranu Učke. Termometar na Sigmi je pokazivao "ugodnih" 38. I ponovo na prijenosu 39/25. Bome sam jedva čekao da se dočepam onog Josipovog izvora gore da im sve popijem! :)

Nakon prijevoja slijedi klasičan spust na Matulje i povratak u bazu u hladovinu.

Danas je Polar rekao 107km i 1875m uspona.

kvarner 3 small

4. Recovery vožnja

I konačno dan kao stvoren da se Sandra, Leon i ja potrpamo na MTB i okrenemo štagod. Pa smo odvrtili omanji krug preko Permana spojnom cestom za Brezu i Klanu. U Klani slijedi dječje veselje (sladoled), pa lagano kotrljanje nazad.

Napokon da se netko želi voziti sa mnom. :)

U dobrom društvu smo nakupili 36km i 405m uspona.

kvarner 4 small

I tako je završila prva kvarnerska izvidnica koja je službeno zabilježila smjerove kretanja, dužine i nagibe. Službena maskota je igrom slučaja postao zeleni skočko sa početne slike.

U ovo kratko vrijeme sam okrenuo 350km i 6240m uspona. Nije loše za prvu izvidnicu ovakvog tipa.

Do nekog slijedećeg manevra, fotografije možete pogledati ovdje, a GPS KMZ fileovi su ovdje.