Triglavski drmeš

Za ovo ljeto smo dogovorili jednu četverodnevnu turicu po Alpama uz posjet Triglavu. Iako je u jednom trenutku bilo upitno hoćemo li uopće ići, a vrijeme je visilo, ipak se ukazala nada i Waldo, Darko i ja smo se utrpali u srijedu, 23.8. u auto i zaputili se zorom put Bohinja.

U Bohinju pada jutarnja kafica i burek. Spremaju se stvari, vrijeme je da krenemo... Vrijeme nije bilo baš bajno, oblaci su bili nad nama. Nije izgledalo da će baš sipati iz njih, ali nismo imali baš optimističnu atmosferu u startu.

Prvi dan: Stara Fužina, Uskovnica, Vodnikov dom (1817 mnv), Kredarica (2515 mnv)

Krećemo iz Stare Fužine preko Uskovnice prema Vodnikovom domu. Šuma je vlažna, vegetacija nas kvasi... Zrak je težak od vlage, ali nije nas smetalo. Oblaci su stvorili mističnu atmosferu i pravi gušt je bio hodati kroz magluštinu...

Kod koče na Uskovnici stajemo da natočimo vode i odmah krećemo dalje. Pred nama je bio još dug put...Kako se sve više penjemo, sve je manje šume i sve više stijena...U Vodnikovom domu prvi put stajemo na pivu. Čeka nas još 2 sata do Kredarice. Nije nam hitno, dan je još pred nama, ali vrijeme ne izgleda stabilno, pa se ne zadržavamo previše. Osim toga, mene svrbe noge, ne mogu sjediti na mjestu, pa jedva čekam da krenemo...

Ta zadnja dva sata do Kredarice su bila najbolja u tom danu. Izbili smo iznad oblaka, šetali smo po njima... I dok smo bili u tom mlijeku oko nas, samo su vrhovi izvirivali... Na sekund.. Obasjani suncem.. I onda opet utonuli u oblak... A ja sam se osjećao ko da su mi svijet na rukama dali...

Do Kredarice stižemo sretni ko prasci. Gledamo plavo nebo iznad nas i oblake ispod nas. U domu pada večera, pa red pive... Smjestili smo se u sobu (spavanje je 14 eura sa planinarskom iskaznicom, odnosno 22 bez nje). Kredarica je odlično opskrbljena. Kad sam vidio da imaju i POS, umalo sam pao na dupe. :)

Zalazak sunca je bio predivan. Crveno nebo ispod nas, plavo iznad, a obaci ispod kao da kuhaju... a zrak svjež, čist, mirisan....

Ukupno hoda: 17.2 km
Trajanje: 7h
Ukupno uspona: 2000 mnv
Maksimalna visina: 2515 mnv

Fotografije možete pogledati ovdje, a GPS tracklog je ovdje.

Drugi dan: Triglav, (2864 mnv), Doliće, Tržaška koča (2120 mnv)

Budimo se u 5 ujutro, vani je još mrak. Pa preživamo svaki svoj komad kruha, spremamo se, razgibavamo i oko 6:20 krećemo prema vrhu. Sunce se taman diglo, gledamo helikoptere koji opskrbljuju domove.. Svanulo je predivno vedro jutro. Oblaci su daleko ispod nas... Penjemo se prema vrhu i uživamo u svakom koraku. Stijena, sajla, osjećaj kad prstima prelaziš preko hladne sajle a u plućima osjetiš život... To je neprocjenjivo! Prelazimo preko triglavskog grebena, pored spomen ploča planinarima koji su tu poginuli od udara gromova...U 8 sati smo na vrhu, Aljažev stup se kupa na suncu... A mi gore sami.. Cijeli Triglav samo za nas. :) Uživali smo tu nekih petnaestak minuta dok nije došla grupa Čeha koji su napravili foto session ala Lupino kod stupa. :)

Oko pola 9 dolaze oblaci, vrh uranja u mlijeko, a mi se spremamo za pokret...Spust nas vodi malo na sjevernu stranu a onda okreće na zapad. Cilj je Tržaška koča na Doliću. Na spustu smo naišli na jednu predivnu sajlu ispod koje nema skoro ničega. Volim kad dođem do sajle gdje mi nije svejedno, gdje je bitno.. :)

Kad smo se sustili sa stijena, dole nas je dočekao gusti oblak i ravnjikav komad terena posut siparom gdje smo izgubili markacije u roku odmah! Trebalo nam je petnaestak minuta lunjanja da odredimo pravi smjer i napiknemo se na markirani put. Nakon toga je sve išlo kao po loju. Oko 14h stižemo u Tržašku koču, hrana, piće, rakijanje... Sve što vole mladi. :)

Ukupno hoda: 5 km
Trajanje: 3.50 h
Ukupno uspona: 350 mnv
Minimalna visina: 2120 mnv
Maksimalna visina: 2864 mnv

Fotografije možete pogledati ovdje, a GPS tracklog je ovdje.

Treći dan: Tržaška koča (2120 mnv), Kanjavec (2568 mnv), Velika Zelnarica (2320 mnv), Koča na Planini pri jezeru (1453 mnv)

Nakon ustajanja u 5:30 i doručka, spremamo se i krećemo put Kanjavca. Odličan strmi uspon i još jedna lijepa sajla. Baš mi je sjela na dušu. :) Na kamenjaru smo vidjeli i jednog divljeg ludog zeca. Ne znam šta gore traži, ali sigurno nije ponio kompas. :)

Sa Kanjavca puca predivan pogled na okolicu. Gledamo vrhove Austrije i GorssGlockner pod snijegom, a ja maštam o njemu... Spust na Hrbarice preko grebena je odličan! Greben je došao ko točka na i. Kanjavec je definitivno vrhić koji se isplati ići pogledati!

Iza Hribarica sjedamo i radimo pauzu za ručak, a onda nastavljamo putem prema Velikoj Zelnarici i grebenu iznad triglavskih jezera. E taj greben je fantastičan! Dok oblaci među nama kruže, mi hodamo i uživamo u dijelovima uz rub provalije... Dugo se nisam tako naguštao!

U jednom trenutku nas na toj visini dočekuje predivna livadica. Iako je bila sva posuta govnima, to nije umanjilo njenu ljepotu... Dijelovi puta po tom grebenu su me jako podsjetili na sjeveni Velebit.

Kad smo se spustili sa stijena u šumu, obuzela me neka čudna tuga. Istog trena su mi počele faliti sajle, stijene, grebeni, oblaci pod mojim nogama... Kao da sam se prenuo iz zagrljaja neke droge i sad vapim za novom dozom..

Ali pomoći nije bilo. Valjalo je krenuti dalje.. Dosadni spust po šumi nas je napokon doveo do Koče na Planini pri jezeru. To jezero je stvarno divno. Oko njega kravice odmaraju, crnogorica ga okružuje, zrak je čist, ali nema one bistrine i oštrine kao gore na stijenama... Ima svoju ljepotu, ali ....

Uslijedila je hrana, piće, rakijanje.. Sve što vole mladi. :) I kartanje, pretresanje dojmova, maštanje o slijedećim turama...

Ukupno hoda: 14,8 km
Trajanje: 7:30 h
Ukupno uspona: 520 mnv
Minimalna visina: 1453 mnv
Maksimalna visina: 2568 mnv

Fotografije možete pogledati ovdje, a GPS tracklog je ovdje.

Četvrti dan: Koča na Planini pri jezeru (1453 mnv), Pršivec (1761 mnv), Vogar (1050 mnv), Stara Fužina

Došao je i dan za povratak kućama. Nevoljko se spremamo i pokrećemo jer znamo da je kraj, a mi bismo rado još... Put nas vodi na Pršivec. Uspon je kroz šumicu, bez iznenađenja i uzbuđenja, osim što je Darko odlučio pozdraviti malog telića odmah na početku pa mu je ovaj zabalavio cijelu ruku. :) Na Pršivcu lijep pogled na Bohinj dole, Komnu i iza na greben po kojem smo hodali dan prije.. Sjetni krećemo dole. Bilo je odlično, ali nedovoljno... Mi trebamo još! :) Spust je strm i dosadnjikav do Vogara, a nakon toga posebno dosadan.

Odlična turica, predobra i prekratka. Ali vrijeme je pred nama... Planine čekaju. :)

Ukupno hoda: 10 km
Trajanje: 5:30 h
Ukupno uspona: 400 mnv
Maksimalna visina: 1761 mnv

Fotografije možete pogledati ovdje, a GPS tracklog je ovdje.

Službeni podaci za cijelu turu:
Ukupno hoda: 47 km
Trajanje: 23:30 h
Ukupno uspona: 3270 mnv
Maksimalna visina: 2864 mnv

(Napomena uz GPS tracklog: Moj tracklog se sastoji iz 3 file-a. Prvi obuhvaća prva dva dana, a drugi i treći file su treći i četvrti dan. Pri snimanju iz aktivnog u neaktivni tracklog, GPS je ovaj put to dosta lose napravio, tako da rezultat nije bajan. Stoga rpilazem i Darkov tracklog koji obuhvaća prva tri dana)