Pješačka tura po Medvednici

U subotu smo Sandra i ja isplanirali šetnju po Medvednici koja bi počela u Gornjem Stenjevcu usponom na Veternicu i Glavicu i nastavila se preko Ponikvi prema Risnjaku i vrhu Sljemena.

Krenuli smo iz Gornjeg Stenjevca oko 8 sati ujutro. Do Veternice vodi strm i klizav put po kojem su složene improvizirane stepenice od betonskih ploča kako bi se moglo normalnije penjati. Teren je vlažan i dosta se kliže. Zrak je vlažan i težak i to je potrebno uzeti u obzir kod osoba kojima ta vlaga smeta za disanje.

Veternica je, naravno, bila zatvorena. Neki drugi put.

Nakon Veternice smo se popeli na Glavicu. Tu smo napravili pauzu za kavu, pa poslije na Ponikve. Nikad prije nisam bio na Ponikvama. I neugodno su me iznenadile gomile smeća koje smo tamo zatekli. Neke karakteristične primjere, kao npr. izliveno motorno ulje, sam slikao i nalaze se u galeriji fotografija. Nije mi jasno kako se tako nešto može tolerirati u jednom parku prirode. :( Inače, sa samim Ponikvama sam bio razočaran. Mislio sam da tamo nešto ima osim livade prepune smeća. Pa, bio sam u krivu.

Put nastavljamo po planinarskim markacijama M1 i 8 prema Risnjaku. To je ujedno i službena biciklistička staza broj 1. Plan nam je bio skrenuti po markaciji M1 i pogledati slap Sopot, ali smo se zapričali i otišli po osmici, tako da ćemo Sopot vidjeti neki drugi put.

Staza je inače jako blaga i nije negi gušt za planinarenje, već je samo za lagano hodanje. Službeno je tri sata hoda od Glavice do Risnjaka. Mi smo stigli za dva ipol staa a nismo previše žurili.

Na Risnjaku se nismo previše zadržavali već smo odmah krenuli na Grafičar pa na Toranj. Gore smo vidjeli neke poznanike, Sandra svoje iz PD Matica, a ja Vanju i Perovića iz firme koji su se odlučili malo biciklom po cesti popeti na Sljeme.

Od tornja smo krenuli dole po markacijama prema stazi br 57 (ako se dobro sjećam, Borna je voli za spust biciklom). Htjeli smo pogledati Brestovec. Malo smo bili fulali i krenuli putićem za Kraljičin zdenac pa smo se vraćali. Brestovec je napušteni sanatorij za tuberkulozu. Stvarno velik kompleks usred Medvednice. I pomalo sablastan.

Od Brestovca krećemo dole prema dijelu koji se zove Jelačić Plac. I to smo fulali jer su markacije u banani! Pa smo se spuštali uz žičaku nekakvom "Gipsovom stazom". Sandra je negdje čula da je to staza kojom Kostelići hodaju na Sljeme. Staza je užasno strma i kamenita. Ja znam neke bicikliste koji se njom spuštaju. Vrlo strma i opasna staza za bicikl, po mom mišljenju. Uz nju je na jednom dijelu dio Olympus downhill staze, baš onaj dio sa mostićima i preprekama. Ono je strašno za izvoziti! Kad se sjetim da je ove godine cijeli dan pljuštala kiša kad se DH održavao i kad vidim te prepreke, naježim se!

Neki statistički podaci sa izleta:

Duljina puta: 20 km

Vrijeme hodanja: 7:34 h

Ukupno uspona: 1293 mnv

Minimalna visina: 130 mnv

Maksimalna visina: 1022 mnv

Fotografije se nalaze ovdje, a GPS tracklog i waypointi ovdje.