Na krovu Jugoslavije :)

Predugo smo već pričali o tome, ali uvijek bi iskrsnuo neki problem.  A red je da se ode, nije li? :) Rutu smo isplanirali, GPS i pljosku pripremili i utanačili kretanje iz Zagreba u 5 sati ujutro u subotu.

Iako je u planu bilo da ide više ljudi, neki su nam otkazali iz opravdanih razloga. Na put smo na kraju krenuli Waldo, Đurđica, Sandra i ja.

Dolazimo do Bohinja, ostavljamo auto kod neke birtije u blizini slapa Savice, pada jutarnja kafica a onda se kreće...

Dan prvi: slap Savica, Komarča, Koča pri Triglavskih Jezerih (1685 mnv)

Uspon na Komarču je uvijek zanimljiv. Strm i kamenit, ali mi je draže po njemu se penjati nego se spuštati. Na Crnom jezeru nas hvata kiša pa se sakrivamo ispod jedne stijene i preživamo sendviče.

Kiša staje, mi krećemo dalje. Vlažna trava oko nas, put nas vodi sve više i više… Do Koče pri Triglavskih Jezerih stižemo oko 15 sati. Samo što smo ušli, spušta se kiša koja ne staje do noći. Planirali smo se malo pentrati okolo još taj dan, ali nam ne ostaje nam ništa drugo nego da sjedimo u domu i prašimo po pivama i rakiji. :) I da ošinemo po kartama, naravno. Ovdje moram naglasiti da povećanje šećera i alkohola u krvi uz karte, može dovesti do zanimljivih efekata. :)

Btw, skupa im je piva gore! 600 tolara za pola litre naspram 380 tolara za istu pivu na Bohinju. Ali s obzirom da je dovoze gore helikopterom, nije ni tako puno. ;)

Ukupno hoda: 9 km

Vrijeme hoda: 4:30 h

Ukupno uspona: 1400 mnv

Najviša točka: 1685 mnv

Fotografije možete pogledati ovdje.

Dan drugi: Koča pri Triglavskih Jezerih (1685 mnv), Planika (2408 mnv), Triglav (2864 mnv)

Ustajemo oko 6:30, spremanje, doručak, pa pokret oko 8 sati. Predivni krajolici, vedro nebo, prohladno jutro… Idemo uz triglavska jezera prema Doliču. U jezerima se ogledaju okolne planine. Oblaci se premiještaju oko nas i ukrašavaju ionako prekrasne vrhove.

Na 2000 mnv stajemo na malom prijevoju kojeg proglašavamo Passo del Smokva u čast našem HRB-ovcu Smokvi koji leži u krevetu sa šarafima u ramenu. Jedemo smokve i nazdravljamo mu domaćom šljivovicom. Da nam brzo ozdravi! :)

Prolazimo pored Zelenog jezera, a onda nas put vodi strmo gore. Do Doliča nas čeka još dosta penjanja i spuštanja. Grabimo prema Planiki bez puno zaustavljanja, ali upijamo svijet oko sebe svakim korakom.

Pred Planikom nas čeka strm uspon. Gazimo gore, oblaci oko nas šibaju, na trenutak se ukazuje Planika pa je opet pokrije oblak. A iza nje… Oblaci se premiještaju i otkrivaju Triglav - mrcinu od stijene koja svojom pojavom izaziva u nama duboko poštovanje.

U domu sjedamo da nešto prigrizemo.  Dogovaramo se za spavanje, ostavljamo višak stvari u domu pa krećemo na vrh. Markacije kažu sat ipol ali nama je trebalo 2 sata do gore. Općenito, markacije po Alpama treba uzeti sa rezervom jer su to Slovenci čudno izbaždarili. :)

Sajli je gore dosta, oblaci nas hvataju negdje na 1700 mnv i više nas ne puštaju. Moram priznati da me se najviše dojmio hod po grebenu prema samom vrhu. Lijevo i desno provalije, gore samo sajla i ja.

Na vrh stižemo oko 18 sati. Sami smo gore, svi su već otišli. Na žalost, u oblaku smo i vidika praktično i nema, ali ne smeta! :) Gore pada domaći šampanjac koji je direktor Waldo odnekud dobio. Rakijica isto godi. :) A onda kao točka na i, pada pjesma: od Vardara pa do Triglava.. :))

I ako se dobro potegne pljoska, dam se kladiti da kroz sve te oblake dole u daljini nazire sam Vardar. :)

Korisan hint: gore je žig, ali nema jastučića, pa ga ponesite sa sobom ako želite žig sa vrha. ;)

Kad smo se izguštali na vrhu, popili i zapjevali, krećemo dole prema Planiki da se vratimo prije mraka. Vjetar puše, oblaci nas ne daju iz svojih njedara, ali ništa nam ne skida osmijeh s lica. :))

Ukupno hoda: 15 km

Vrijeme hoda: 9:30 h

Ukupno uspona: 1870 mnv

Najviša točka: 2864 mnv

Najniža točka: 1685 mnv

Fotografije možete pogledati ovdje.

Dan treći: Planika (2408 mnv),  Vodnikov dom (1817 mnv), Stara Fužina (525 mnv)

Osvanulo je predivno sunčano jutro. Triglav čist, bez oblačka. Sa žaljenjem krećemo prema dole i zavidimo ljudima koji se sad penju gore po tako lijepom vremenu. Ali vratićemo se mi! :)

Spuštamo se do Vodnikovog doma pa dalje prema Staroj Fužini. Predivni pogledi na Triglav i Planiku okupanu suncem. Kredarica se vidi na 2515 mnv. Već planiramo kako ćemo idući put tamo spavati. Triglav i okolica se mogu obilaziti godinama da ne dosade!

Kad smo napokon došli u Staru Fužinu sjedamo u birtiju na pivu i odmaramo umorne noge. Walda i mene čeka još krampanje do birtije kod Slapa Savice gdje smo ostavili auto za što nam je trebao dobar sat vremena.

Puni dojmova krećemo za Zagreb. U očima slike Triglava, u mislima planovi za ponovni pohod gore, a u duši spokoj.

Ukupno hoda: 22 km

Vrijeme hoda: 6:30 h

Ukupno uspona: 190 mnv

Ukupno spusta: 1950 mnv

Najviša točka: 2408 mnv

Fotografije možete pogledati ovdje.

Službeni podaci za cijelu turu:

Ukupno hoda: 46 km

Vrijeme hoda: 20:30 h

Ukupno uspona: 3460 mnv

Najviša točka: 2864 mnv

Najniža točka: 525 mnv

Fotografije od cijele ture možete pogledati ovdje, a GPS tracklog je ovdje.